Maku
Maku muistutaa Spamia. Se on melko kitkerä, ja sitruunaisuuden voi havaita myös selkeästi.
Päämaku on hyvin tavanomainen. Ehkä he ajattelivat valmistaa melkein suorakopion muista energiajuomista välttyäkseen maullisilta katastrofeilta.
Koostumukseltaan tämä on litkua, sanalla en tässä tarkoita kuvaamaan laatua. Suuhun jää limainen jälkimaku.
Sama kuin Rodeossa, tämä voi olla ihan roskaa, jos alat juomaan suoraan sen kaupasta ostettuasi. Laita siis kylmään, jos toivot saavasi edes jonkinlaisen makunautinnon.
Ei mitenkään erikoista, mutta siihen täytyy olla valmis, jos aikoo tämän ostaa. En myöskään usko, että se tulee kenellekään yllätyksenä.
Maullisesti tämä toimii "hätävarana", sillä se ei tarjoa suurta maullista nautintoa, ja niin moni päihittää tämän.
Toki juohan tämän aina alas, ei siinä mitään.
6.2 / 10
Hinta
Noh, varmaan jo tiedätte, että tämä on halpaa. Yhdelle 25cl:n tölkille kertyy hintaa vaivaiset 0,89€ = 3,6€/litra. Usko tai älä, hinta ei aivan päihitä Rodeota, jonka litrahinta on tosin vain hieman alhaisempi, 3,3€. Tosin Lidlin juomat on laitettu 25cl:n tölkkeihin, kun taas Rodeo on 33cl:n tölkeissä. Hinnat menevät siis periaatteessa tasan.
Hintalaatusuhteeltaan kallistuisin kuitenkin Rodeon puolelle.
Hintalaatusuhde muuten on tyydyttävä.
8.2 / 10
Ulkoasu
Ulkoasu antoi hieman perää maun aliarvioimiselle. Ja kappas, he ovat päättäneet antaa energiajuomansa nimeksi "Energy Drink".
Ulkoasussa on pyritty saamaan villi teema. Eniten minua huvittaa tiikerin alapuolella häämöttävä klisee teksti, "Energy for your soul".
Tölkin toinen puoli on muuten melko hyvä, mutta ainesselostusta ei voi käytännössä lukea, sillä sininen väri oranssilla taustalla häiritsee silmiä. Mutta harva niitä lukeekaan...
Oranssi ja sininen, muuten sopivat hyvin yhteen. Jos ei muuta, niin värit muodostavat ainakin jonkinaisen kokonaisuuden, joka on suuntaan jos toiseen, ihan hauska.
Pääosin pintaremontti tekisi hyvää. Sinisiä tekstejä oranssilla taustalla olisi voinut selkeyttää, ehkä vahvistaa jotenkin.
7.6 / 10
Lopputulos
Maullisesti ei oikein pääse yllättämään, sitruunainen ja kitkerä päämaku. Maun perusteella kallistuisin samankaltaisen Spamin puolelle ja hintalaatusuhteen perusteella valitsisin Rodeon. Tämän voi kuitenkin ostaa, jos satut poikkeamaan Lidlissä, etkä muita jaksa ruveta metsästämään.
- Vetelää, ei tarjoa suurinta makunautintoa
- Ulkoasussa yritettiin villiä teemaa, jota pitäisi viilata enemmän
- Litrahinta samaa tasoa Rodeon kanssa, hintalaatusuhteeltaan kuitenkin häviää
1 kommentti:
Ovat muuten vaihtaneet purkin kuosia. Ja uusi makukin on ilmestynyt, nimittäin mustaherukka. Maistui aika lailla mummun mustaherukkamehun ja vissyveden sekoitukselta, energiajuoman perusmakua ei edes erottanut.
Lähetä kommentti